zondag 24 november 2013

Murphy naar huis?

Oktober/november

Normaliter maanden met vele highlights als het gaat om roofvisvangsten, maar het lukte me deze periode maar niet om van Murphy op mijn schouders af te komen. Ondanks het regelmatig gaan vissen. Ondanks het prettig kouder worden van het water, met de juiste stormen en depressies, en natuurlijk... de onvermijdelijke regen. 






Botte pech, omdat in de dagen om mijn eigen vissessies heen wel gevangen werd, en op dezelfde stekken. Door bekenden. Maar een mens moet nou eenmaal ook wel eens werken...
Genoten is er wel, eigenlijk elk weekend wel een water bevist, zowel bekend als nieuw water. 

Daarbij ben ik een langetermijns-voersessie begonnen op een lokaal water. Den Haag is gezegend met een van de grootste markten van Nederland en de afdeling verse vis is bijzonder groot. De concurrentie maakt dat de vis zeer betaalbaar is, € 10,00 voor 5 kilo horsmakreeltjes leek me dus een goede start. Om de dag zes horsmakreeltjes op een door mij geselecteerde zone in het uitgekozen water een goede voortzetting. Na vier voerdagen (een week dus) maar eens gecheckt of er al snoek lag te wachten. Uiteraard met hengels en vis. Bij aankomst werd ik uitgelachen door zes uitbuikende aalscholvers, gezamenlijk op een rijtje op de steiger. Na ingooien van de vissen stonden de toppen niet stil, niet vanwege de vele snoeken die er vandoor gingen met een maaltje horsmakreel, maar vanwege de knabbelende krabben of kreeften, zo nam ik aan, al bleek aan de aasvis bleek niets te ontdekken, dus het kan niet anders of de fors aanwezige populatie witvis heeft zich hier verzameld, knietje vrijend met mijn lijn...
De roofvis liet het (nog) afweten, maar het zal een kwestie van wat langer voorvoeren zijn. Ik heb er alle vertrouwen in. 

Ondertussen bleek ik een voorkeur voor mooie luchten ontwikkeld te hebben, waarschijnlijk bij gebrek aan beter.









Bijzonder fraai exemplaar, dat ook nog eens de maand redde... in elk geval tot dan toe


Op 24 november bleek er toch vis het net in te kunnen rollen. En wat voor één, niet zozeer qua formaat, maar een prachtig gebouwd en gekleurd exemplaar. Ook vismaat John had een overeenkomstige vis. The spell broken?


Prachtig getekende snoeken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten