zaterdag 31 december 2016

Terugblik 2016

Ik heb behoefte aan een korte terugblik, op de laatste dag van dit lopende jaar. Een moment van comtemplatie. De Top 2000 schalt uit de speakers. Op alle manieren een ander jaar dan de vorige, privé, zakelijk, maar zeker ook aangaande het vissen. Qua geinvesteerde tijd, inspanning en ook wel beleving, alles was anders. Eind juni ging het actieve visvlammetje even uit en daarmee was het klaar, om tot nog toe niet meer herstart te worden. Al moet ik zeggen dat ik weer graag wil, naar die waterkant. Plannen in overvloed. In elk geval morgen, 1 januari al! Eigenlijk al 15 jaar traditie, wellicht al wat langer, met onderbrekingen. Solo dit keer, en helemaal niet zo erg, ga naar een éénmansstek. Althans, een stek met maar 1 lopende zone. Voor mij althans.

Dit overpeinzend deze ochtend realiseerde ik me dat ik qua vangsten wel een opmerkelijk jaar gehad heb, zowel met roofvissen, karperen als vissen op zeelt en brasem. Ik laat eea nog maar kort de revue passeren. High five met mezelf!

En alvast, voor iedereen een heel Gelukkig Nieuwjaar! Dat ieders vissersdroom maar (bijna) mag uit komen. Bijna, omdat we wat te wensen over moeten houden. Mijn mening, onbescheiden.

Najaar 2015 al met mijn neus in de 110 plus vissen boter, en vanaf januari 2016 liep dat gewoon door...

... en door, het een fantastich winterseizoen makend. Let op, niet dezelfde als boven (dacht ik zelf aanvankelijk wel even).

Fantastische snoek toch?

Ook al zo'n 110 plus monster. En sterk!! Alsof je aan het talud vastzit.

Geen nieuw gewichtsrecord, maar by far de mooiste ooit

Alweer een bleke Bep na het paaien, maar toch, het blijft een superbrasem

Zomaar, tijdens het zeelten, een hard doorgeknalde (in groei) schub. Dat was pas een prettige bijvangst.

Voor het betreffende Franse water geen bijzonder zware vis, maar ik was er maar wat mee in mijn nopjes

Op alle manieren een afscheid, ik heb de vergunning opgezegd. Tijd voor andere wateren.

Meer dan veel belovende zeelt uit een (voor mij) splinternieuw water boordevol potentie

De bekroning op 20 jaar zeeltvissen op hetzelfde specifieke water. Zestig echte centimetertjes.

Een zeer gewaardeerde zeelt, grootste van mijn enige Limbosessie

Het was geen goed jaar voor grassers, althans voor mij, maar ze blijven mooi. En deze nieuwe aanwas geeft hoop voor de toekomst.




1 opmerking:

  1. Prachtige vissen, kan mij bijna niet voorstellen dat het visvlammetje na het weerzien van deze prachtige vissen op de gevoelige plaat niet weer gaat branden in 2017!

    BeantwoordenVerwijderen