donderdag 30 maart 2017

Honey, I'm home!

Na al dat verbouwingsgeweld was het tijd voor een beetje ontspanning. Die had ik mezelf makkelijk kunnen geven door een week te gaan vissen in Verwegistan, maar daarvoor ga je niet samenwonen toch? Dus lekker samen even naar de lente. En waar kun je dat in maart beter doen dan op Madeira, subtropische vulkanische puist in de Atlantische oceaan? Weinig te beleven, maar wat er te beleven valt heeft nou nèt mijn interesse. Heerlijk wandelen en uitwaaien. Naast wat zelfvoorzienende landbouw en de wandel"industrie" (zeg maar het toerisme ter plaatse) is er voor de lokale bevolking in het "winterseizoen" niet veel meer te doen dan vissen, zowel op boten als vanaf de kust. Overal zie je onze collega's staan. De meeste met handlijnen of eenvoudige hengels. En overal kun je die vis eten, tegen meer dan schappelijke prijzen.

Met een handlijn harders vangen

Duidelijk off-season

Heel bedreven hield hij zijn dobber staande en gaande in de stroom



Hiermee gaan ze de oceaan op, verder dan het oog kan reiken





Wandelen van oost naar west, als het moet kan het


De Oostkaap

Onder de waterval loopt de Noordelijke Kustweg, meestal afgesloten wegens vallend gesteente

Uitzicht vanuit de bungalow, je zou voor minder...

Behorende tot de hoogste kliffen van Europa



Alleen maar lopend te bereiken


Water...


... water...


... en nog eens water
Thuis snel nog een laatste snoek vangen

En dan naar de polder

De oostenwind halverwege maart viel nog even vies tegen, geen stootje, als verwacht

Maar dan draait de wind, en keren de kansen

Wat houd ik toch van de weidsheid van ons Groene Hart

Brasem, zeelt of een echte karper? Ik ben even in het ongewisse, en de vis ook...





Ik ben weer thuis! En wat is er nou leuker dan een zelf uitgezette karper vangen?

Komende periode wil ik, wat betreft karpervissen, zoveel mogelijk vissen op de karpers die "ik" (GHV) zelf uitgezet heb, her en der in de provincie en in Den Haag. Zo krijgt mijn bezigheid een extra laag.

2 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes en doelen stimuleren de drang!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Fer, zal er een extra beeld vlak onder de laatste met de karper aan toevoegen als extra stimulans. De vis is op sommige dagen echt los, en op andere weer helemaal niet, typisch het voorjaar. Er is maar 1 manier om daar achter te komen; er op uit trekken. Tight Lines!

      Verwijderen