woensdag 23 april 2014

Tijd voor vis!

Een wat raar voorjaar, met telkens alles of niets. Voorgaande keren veelal niks, maar eind april een keertje alles. Lekker zeeltvissen met John H.

Twee lichte hengeltjes de man. Fox 0,75 Lbs Avon Quiver en 21/100 X-line. Drennan inline boltrig feeders 56 gr. gevuld met maden en een kort onderlijntje van een cm of 10. Haken variëren per aassoort. De maden aan een aparte clip gevist, de helft plastic fantastic (al dan niet gedrenkt in een flavour, soms heb ik het idee dat het helpt) en de helft echt, een aantrekkelijk kronkelend bosje.  Het feedertje bomvol met maden gepropt. Soms ook met betaïnepellets, of een combi van die twee. Pellets in een inlinefeeder gaan heel lang mee, ze geven door de gaatjes echter wel hun geur af. Ik laat er graag nog wat druppeltjes halibut-oil of andere vloeibare smaakmakers in vallen.
(Voor)voeren doe ik met een grondvoer dat rijkelijk voorzien is van extra smaakmakers, waaronder chilipepers. Eea dient als drager voor drie soorten pellets en hennep. Vis ik met maden dan gaan er extra maden bij. Met miniboilies en zoete mais hetzelfde. Al pas ik die laatste weinig toe, het is te opvallend, in positieve zin wellicht voor de vis, maar in negatieve zin voor het altijd maar toenemende waterpluimvee. En 10 duikeenden op je stek is geen fijn ding.

Kwestie van 's avonds in het donker (om dat 'pluimvee' te misleiden) een halve emmer grondvoer verspreiden over waar ik denk dat de zeeltstraat loopt en in de ochtend terugkomen om de zaak af te romen; the morning after-method. Vandaag werkte het.

Vijf zeelten zien de binnenkant van mijn net. Mooie vissen tussen 50 en 55 cm. Een tevreden mens.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten