donderdag 12 november 2015

Dank U, Majesteit!

Onlangs viel er een paar uur reportagewerk uit wegens ziekte van onze koningin. Op zich jammer, want elk uurtje is er één, laat staan een paar...  Het kwam mij echter uitstekend uit, want ik had anders geen kans gezien nog een min of meer laatste keer in november op een speciale plek te vissen, een plek waar de vis maar een relatief korte periode verzameld en dan ook goed te vangen is. En het is dàn dat je er moet zijn. Dit omdat er een gecombineerde vistrip karperen en snoeken in Italie voor de boeg staat en zulke trips, mede gezien het te verwachten weer, het is geen hoogzomer, wel hun tijd aan voorbereiding kennen. Tijd die ten koste gaat van het vissen op de lokale eigen wateren. Maar wat 'klaag' ik, want Maximaatje kwam al binnen een kwartier aan mijn dode haringstaartje snuffelen. In alle vroegte, nèt nadat het licht was geworden. En een uur later nog een van haar gewichtige hofdames, maar die had ik al voor de derde keer, waarmee het gelijk voor me duidelijk was dat het vissen hier voor mij zijn langste tijd gehad had. Italy, here we come! En daarna zien we wel weer, voorlopig meer ideeën dan vistijd.


1 opmerking: